دیدار استاندار نجف با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا ۴۵ هزار نفر را بیکار کرد

  • کد خبر: ۱۸۸۰۲۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا ۴۵ هزار نفر را بیکار کرد
گزارش کارگری آمریکا نشان می‌دهد که از زمان آغاز اعتصاب‌های صنفی ۴۵ هزار شغل در صنعت سینما و تلویزیون از دست رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بخش سینما و تلویزیون آمریکا ۱۷ هزار شغل در ماه آگوست و ۷ هزار شغل دیگر در ماه سپتامبر از دست داد، اما آیا پس از پایان اعتصاب‌ها، این مشاغل به صنعت باز می‌گردند؟

در حالی که اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا به پایان رسیده و به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در مذاکره بین انجمن بازیگران و اتحاد تهیه‌کنندگان ایجاد شده است، اما تاثیر اعتصاب‌ها بر تجارت سرگرمی هنوز احساس می‌شود.

آمار اداره کار آمریکا در ماه سپتامبر نشان دهنده از بین رفتن شغل زیاد و تاثیر مستمر اعتصاب‌ها بر صنعت سرگرمی است.

طبق این گزارش بخش فیلم و تلویزیون پس از آنکه ۱۷ هزار شغل در ماه آگوست از دست داد، ۷ هزار شغل دیگر هم در سپتامبر از دست داد. در این بخش از ماه می‌که آغاز اعتصاب‌ها بود در مجموع ۴۵ هزار نفر بیکار شده‌اند.

انجمن نویسندگان اعتصاب خود را از ۲ ماه می‌آغاز کرد و انجمن بازیگران هم از ۱۴ جولای به آن‌ها پیوست.

به عبارت دیگر، با متوقف شدن بخش بزرگی از صنعت سرگرمی در میان اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران، این صنعت تقریباً به اندازه یک استادیوم بی‌کار ایجاد کرده است.

با پایان اعتصاب انجمن نویسندگان، بخش تولید به آرامی در حال بازگشت به کار است و برنامه‌های زنده آخر شب از اوایل همین ماه به آنتن بازگشتند. انتظار می‌رود با پایان اعتصاب انجمن بازیگران، تولید برنامه‌ها به سرعت از سر گرفته شود.

در این میان بزرگترین سوال این است که آیا آشفتگی صنعت فیلم و تلویزیون در تابستان، منجر به از دست دادن همیشگی این شغل‌ها می‌شود یا اینکه با از سرگیری تولید، همه این شغل‌ها دوباره احیا خواهند شد؟ جواب این سوال هنوز روشن نیست.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->